04 augusti 2009

Höst eller sommar?

Igår regnade det nog hela dagen. Jag älskar ett stilla sommarregn men det var inte vad jag såg när jag drog upp rullgardinen på morgonen. Det var svårt att inte övertygas om att det blivit höst. Jag brukar förvisso få höstångest mitt i högsommaren men den här gången var det mer uppgivenhet än panik. Jaha, nu är det dags igen, suckade jag.
Men det är inte så! Sommaren är inte över. Det går fortfarande att bada i havet, dygnet är mer ljust än mörkt och man måste inte ha massa kläder på sig när man går ut. Och framförallt: sandaler är fortfarande det enda rätta på fötterna. För er som inte såg mig igår valde jag flipflops före gummistövlar. Det rekommenderas. Byxorna blir prickiga men tårna kan andas och själen mår bra.
Tills hösten kommer på riktigt - förhoppningsvis om minst två månader - tänker jag bara blunda och låtsas som det regnar.

5 kommentarer:

Elin sa...

JA, mer sommar! Och nä kallt är det ju inte, fast jag lätt får för mig det bara för det regnar.. Tack för idag! Kram

LUSSAN sa...

Tack själv! För besök och det här. Kram

LUSSAN sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Tina sa...

Saknar dig redan vännen! Tack för igår...och ja, flip flops är det enda rätta på sommaren! STOR kram

LUSSAN sa...

Saknar dig med! Var glad du kan gå i flip flops alltid :)
Tack själv! KRAM