13 juli 2008

Är sommaren redan slut?

Brita af Geijerstam skriver

Nu har junimånad
stängt sin dörr
för en blomsterprakt
som aldrig förr.

Hagtorns vita blommar
singlat ner.

Rhododendron
lyser inte mer.

Vad ska denna juli
bjuda på.
Blåst och regn
kanske en himmel grå.

Eller glitter över
vikens vatten.
Eller stjärnor i den ljumma natten.

När juni var slut kändes det som att sommaren var slut. Jag vet att det inte är så, men har inte riktigt lyckats släppa känslan sen dess.

Igår kväll när jag skulle sova, låg jag och funderade på min framtid. Den som jag nyss tagit ett beslut om och som äntligen fått en riktning. Då slog höstpaniken till! Ungefär en månad tidigare än vanligt. Egentligen är det lite märkligt, för jag har på senare år lärt mig att tycka om hösten, njuta av den och till och med älska den, åtminstone i små små bitar. (Det där med att älska skulle jag förneka om du konfronterade mig)

Så jag har ingen (stor) anledning att ha panik och framförallt inte nu. Varför tar jag ut det här i förskott? Det är nu jag vill njuta av sommaren och inte tänka på någonting annat!

1 kommentar:

DyschDysch sa...

Hej Vännen!
nu blir man ju nyfiken vad din framtid kommer att bjuda på. vad ditt beslut innebär.

Hoppas att du kan njuta av månaderna som är kvar av sommaren.
Kram