21 december 2009

Lucka 21 - Mon Beau Sapin ...

Årets tema blev snabbt bestämt till rött och guld efter en snabb inventering av innehållet i julgranspyntlådorna. Det var ganska givet att min bror skulle vara med och klä granen eftersom den står i hans vardagsrum. Han roade sig. Jag roade mig. Det märkliga var att familjemedlemmen som inte ville vara med - med förklaringen att de hade en gran hemma som stod och väntade på att bli klädd - ändå hade väldigt mycket åsikter om hur vi hängde sakerna och vilka vi valde bort, hon t.o.m. vågade antydda att vårt tema inte behövde följas. Jag avskyr när folk avstår från något och sen ändå ska lägga sig i! Det går bort. Engagera dig eller håll tyst! (det märks att jag älskar familjejulen...)
Hur klär du din gran?

2 kommentarer:

Ivana sa...

Åh jag håller med. Är man inte med i leken ska man inte heller leka, så enkelt är det. Min gran brukar följa temat rött och silver men nästa år blir det nog silver och rosa. Jag blir så kär i allt pynt jag ser överallt att jag inte bara kan hålla mig till 2 färger längre. :)

LUSSAN sa...

Det är kul med variation. Sen finns det andra teman än färger.