15 december 2009

Lucka 15 - Stressymptom

Det är den tiden på året när man har en massa extra aktiviteter att hinna med - julfester, avslutningar, utvärderingar, julkonserter, bak, pyssel, skriva julkort, köpa julklappar - samtidigt som man ska klara av det vanliga livet också. Som jag skrev för ett tag sen är det lätt att stressa upp sig över alla måsten. Jag försöker sänka ambitionsnivån och avstå från olika saker för att orka med men ändå finns det inte mycket energi kvar. När tar det slut? Någon mer än jag som befarar kollaps på julafton?

4 kommentarer:

Anonym sa...

Det blir lättare när man tillåter sig att njuta av det man gör.....om man bakar så får man ta en lussebulle till sig själv, tända ett ljus och koka te och njuta av det man just gjort.

LUSSAN sa...

jag tror jag njuter av det extra. det är det vanliga livet som är kämpigare...

Anonym sa...

Det är det vanliga livet som aldrig går över.

LUSSAN sa...

precis.