02 december 2009

Lucka 2 - En vacker jul

En av mina absoluta favoriter i advent är att "sjunga in advent" första söndagen i advent. Det sker i en kyrka där jag bor och är startskottet för månaden som ligger framför.
Jag älskar stämsång och kyrkokören ger mig vad jag vill ha. De traditionella psalmerna som jag inte hört på ett år får mitt hjärta att slå extra slag. Om man inte är så mycket för det där med musik kan man njuta av kyrkans interiör. Vackrare byggnad får man leta efter!
Så om du tycker att det är rätt grått och trist så här års vill jag uppmana dig att besöka en kyrka. Se det vackra och ta in det storslagna i atmosfären. Lyssna på tonerna som svävar uppåt i katedralen. Njut av det vackra i din omgivning! Musik och konst är min grej. Vilken är din?

2 kommentarer:

Lollo sa...

Håller helt med dig. Första advent ska avnjutas i en kyrka med stämsång och vackra psalmer och pampiga "hosianna låtar" :)

LUSSAN sa...

ja det är något visst med de sångerna.