17 december 2008

Julstress

Föga anade jag att Stilla Natt kunde ha samma inverkan på mig som Den blomstertid nu kommer. Kanske beror det på sömnbrist, kanske på att terminen varit lång och att kroppen tagit jullov lite för tidigt, kanske är det något annat. Troligtvis är det en kombination av många faktorer. Jag är inget stort fan av den här tiden på året men försöker stå ut. Det är väl bara så att det alltid anhopar sig väldigt mycket i slutet på terminerna. Varför det är så förstår jag fortfarande inte. Men jag blir tydligen lika förvånad varje gång.

Det finns mycket som är bra också. Tro nu inte att mitt liv är lika grått som vädret den senaste tiden... Om några dagar får jag välförtjänt lov och det ska bli så skönt! Min plan är att ha bokfrossa så om ni har några boktips är de välkomna.

Inga kommentarer: