25 juni 2008

Frukost på fel sida?

Känsliga läsare varnas.

Egentligen vill jag inte ens prata om det här men känner ändå att det måste få komma ut...

Var det någon mer än jag som satte müslin i halsen i morse? Något så smaklöst som morgontidningens sida tre har jag inte varit med om! Det skulle vara grannlandets sidan nio-flicka, men den är man lite mer beredd på och det är i en kvällstidning så då har i alla fall inte jag lika höga krav. Men det är en av Sveriges största tidningar vi pratar om.

Jag vill inte ha "Apotekets nya produkter mot huvudvärk" till frukost! Snälla låt mig slippa! Åtminstone inte så tidigt på morgonen eller helt utan varning. Jag föredrar nyttiga och hälsosamma saker till första målet på dagen. Grovt bröd, frukt, fiberrika flingor och andra goda saker som krävs för att man ska känna att man vaknat på rätt sida!

Inga kommentarer: