18 maj 2011

Upprustning

Min rustning har legat och rostat de senaste åren men nu har jag äntligen letat upp den. Dags att börja använda den igen. Varje dag. Resten av livet.

Hämta nu styrka hos Herren, av hans oerhörda kraft. (...) Ta därför på er Guds rustning (...) Stå alltså fasta, spänn på er sanningen som bälte och klä er i rättfärdighetens pansar och sätt som skor på era fötter villigheten att gå ut med budskapet om fred. Håll ständigt trons sköld framför er, med den skall ni få den Ondes alla brinnande pilar att slockna, och grip frälsningens hjälm och Andens svärd, som är Guds ord. Gör det under åkallan och bön, och be i er ande varje stund.

2 kommentarer:

Lovisa sa...

Ja, det är alltför ofta man inte klär på sig rustningen, känner jag själv. Det här inlägget gjorde mig glad :)

LUSSAN sa...

Din kommentar gjorde mig glad!