17 mars 2010

Vad är du rädd för?

Jag är rädd för två saker. Enbart på grund av litteratur. Litteraturrädsla?
Det hela började för ett år sedan. Egentligen för längre sedan men det var förra året som det plötsligt stod klart. Svart på vitt. Min rädsla. I en bok. I en novell.
Det ena jag är rädd för är källare. Oavsett tid på dygnet är det lite läskigt att gå ner där. Det är John Ajvide Lindqvists fel. Alla ni som läst Låt den rätte komma in vet vad jag talar om.
Det andra jag är rädd för är det som (inte) finns bakom duschdraperiet. Jag måste alltid kolla... Det här är Elos fel och det är dags att du skriver något nytt som får mig att bekämpa rädslan!

4 kommentarer:

Elo sa...

Hihi... okej. Jag ska skriva! Inspirationen kommer och går men jag ska fånga den på riktigt nästa gång den dyker upp :) Du gör mig sugen på att skriva, det är väldigt bra, ska du veta.

LUSSAN sa...

Vad roligt att jag kan få vara till inspiration!

Anonym sa...

Väldigt bra anledning o vara rädd för källare.
Jag är rädd för oska!

LUSSAN sa...

Åska är inte någon höjdare men jag kan inte skylla på någon för att jag är rädd för det...