20 januari 2010

Glad musik

Idag kände jag för att lyssna på musik för att göra mig glad. Botaniserade bland spellistorna på Spotify utan större framgång. Där fanns mest melankoliska singer-songwriters. Bra musik men inga direkta glädjespridare. Kollade igenom musiken i mitt liv och insåg att inläggen påminde lite väl starkt om spellistorna och vid eftertanke var de även rätt lika min cd-samling. Finns det ingen musik som gör mig glad då? Jag vet att det gör det men undrar var den tagit vägen. Någon som sett den?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag ska hålla utkik....men du Salem al Fakir är alltid bra när man vill vara glad! särskilt o titta på ett klipp med honom i!

LUSSAN sa...

tack för tipset! ska lyssna lite på honom. film i all ära. den här gången var det mest lyssna jag ville göra.