30 juli 2008

Bara sport

Efter tre hela dagar på stranden, med vad man skulle kunna kalla för-försäsongsspel, följt av en kväll i en svettig hall med de första försäsongsmatcherna är jag väldigt laddad inför den nya säsongen! Nya lag och nya spelare att kolla in, förutom de gamla vanliga så klart.

Man skulle kunna tro att jag var trött på sport efter de långa och intensiva fotbollskvällarna i juni. Men det känns snarare som att jag är omättlig på det området. Stranddagarna påminde mig om EM. Där fanns inga favoriter. Jag hittade nya att heja på och kunde njuta av sporten och allas spel i stället.

Försäsongsmatcher är vad de är och så även landskamper inför stora mästerskap. Men det minskar inte min glädje över vinsterna i helgens dubbellandskamp. Mina förväntingar är uppskruvade inför OS och ett kommande VM nästa år. Nedräkningen har börjat!

Inga kommentarer: