29 oktober 2012

En annan vägledning

Jag frågar min handledare om det stämmer att jag kan få feedback på min uppsats från honom innan själva inlämningen till slutseminariet och han svarar att han inte kan göra det särskilt grundligt men visst ska han titta på det och svara snabbt om jag skickar in texten. Jag ser mig om över axeln och undrar vem han pratar med. Vad tänkte han att jag menade? Att han skulle göra en doktorsavhandling av sin respons? Jag hade inte särskilt stora förhoppningar efter feedbacken jag fick på min synopsis för ett tag sen: Det ser bra ut jag anser du kan fortsätta. 

När det här uppsatsäventyret är över ska jag både skrika och gråta, skruva upp stereon och dansa i vardagsrummet tills grannarna klagar. Men fram till dess måste jag stå ut med någon som uppenbarligen talar ett annat språk än jag.

Inga kommentarer: