13 oktober 2012

Hösttankar

hösten är här!
träden sover
löven faller
det känns som min tumme 
är för stor för min mobiltelefon
när jag ska sms:a ett livsviktigt sms
känslorna får inte plats
det går inte att skriva det jag känner
har varit med om det här förut
känner du också så
du som läser
du har varit med om så mycket inom dig
att du tycker att det borde ju synas utanpå
men ingen känner det du känner
posten kommer ändå
och solen går upp
du trodde du visste nu hur det ska vara
att nu är det bestämt
nu vet jag 
men nej
inte den här gången heller
jag trillade ner
jag överlevde
och det gjorde ont 
jag klättrade upp
jag tog en annan väg istället
lite äldre 
med lite mer lager av undringar
och insikter om hur mycket hål 
det fortfarande finns inne i mig
och hur lite jag egentligen vet
om vem jag är egentligen
och av hela biten
Carl-Einar Häckner

Inga kommentarer: