29 december 2011

Pockettoppen 2011

Även i år har jag spanat in Adlibris pockettoppen och hittat några av årets lästa böcker. Vilka har du läst?

2. Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann
Har velat läsa den länge. Hörde Jonas Jonassons Sommar i P1 i somras.

3. En dag
Önskar jag inte läst den. Vill inte se filmen.

8. Flickan med snö i håret
Svensk debutdeckare. Ser fram emot uppföljaren.

13. Blodläge
Jag gillar Theorins böcker.

15. Den glömda trädgården
Vill läsa mer av Morton. Tyckte om det växlande perspektivet.

19. Igelkottens elegans
Önskar den inte hade tagit slut så fort! Hoppas filmen är lika bra.

20. Samlade dikter 1954 -1996
Står i bokhyllan. Hoppas den snart blir läst.

2 kommentarer:

Elin sa...

Jag har läst nr 1, 2 (grymt bra!!), 14 & 18. Vill läsa i princip alla =) Även nr 3 som jag sett på bio och tyckte var riktigt bra! Men har hört andra med som inte gillar boken, så borde kanske låta bli?
Kram!

LUSSAN sa...

Vem vill inte läsa (nästan) alla böcker?! Nr 3 har fått både hiss och diss av de jag känner. Om du gillar filmen gillar du nog boken. Kram