14 januari 2011

Nya vuxenpoäng

För snart ett år sen skrev jag om vuxenpoäng och undrade när man egentligen blir vuxen. Oavsett hur man tänker kring det är jag övertygad om att jag fått några fler vuxenpoäng vid det här laget.

Jag har bokat årets semester! Fyra veckor i den älskade sommarstaden. Och jag har gjort detta ett halvår i förväg. Känns otroligt vuxet med betald semester men också att planera och ha råd. 

Att ta mina drömmar på allvar känns dock inte så vuxet. Jag känner alltför få personer äldre än mig som gör det. Dags att bli en vuxen förebild?

2 kommentarer:

Lovisa sa...

Om "att bli en vuxen förebild" går ut på att inte ta sina drömmar på allvar så tycker jag att du ska hoppa över att bli en sådan! Man kan vara ovuxen förebild också.

LUSSAN sa...

Jag tänkte det är dags att uppgradera "ta drömmar på allvar" som något vuxet. Alltså bli en vuxen förebild för vuxna.