10 maj 2010

Vem vet bäst?

Det är intressant hur kloka en del människor tror de är. De upplyser mig - eftersom det verkar som att jag själv inte tänkt till - om att jag kommer bli trött på jobbet jag drömmer om och inredningen jag längtar efter. Uppenbarligen är det ingen risk att de kommer tröttna på sina yrkesval eller inredningsstilar. För att deras val är mer traditionella? För att jag inte har erfarenhet av hur bra jag mår när jag jobbar med det jag drömmer om eller hur harmonisk jag är i rum som är inredda just så som jag längtar efter?
Om något ska vara för resten av mitt liv är inte jag en bra person att bedöma hur det ska vara då? Empiriska försök är ett bra sätt att få veta. Och jag har gjort utförliga sådana. Jag lovar. Alla är inte likadana. Jag är definitivt inte likadan. Låt mig få förbli annorlunda och välmående.
Ibland borde folk bara hålla tyst!

2 kommentarer:

Lovisa sa...

Jag håller med dig. Det borde ju vara så att man vet bäst själv.

LUSSAN sa...

Det borde vara så men tydligen vet inte alla om det...