18 februari 2010

Tankar i tentatider

Med enbart tjugofyra timmar för att skriva en hemtenta hinner jag inte med något längre inlägg men vill ändå dela med mig av vad jag tänkte på när jag gick hem från sista lektionen på delkursen idag.

Först: Det underbara med ord som kramsnö men borde det inte snarare heta knarrsnö? Härligt ljud hursomhelst!
Sedan: Hur mycket jag tycker om mina fina fina kursare! Jag är så glad att de finns och gör mitt liv så otroligt mycket ljusare.
Vidare: Är det fusk om man tar hjälp av (alternativt får hjälp av) högre makter på tentor? Inte för att någon kommit på mig hittills. Jag är djupt tacksam för all hjälp jag får kring examinationerna.
Sist men inte minst: De senaste dagarna har jag börjat ana våren inom mig. Det finns hopp!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Fina tanka!

LUSSAN sa...

TACK! Tror de är finare än de jag skriver om i hemtentan...