06 september 2009

Tre tankar

Idag tänker jag på Jan. Som får mig att tänka på Henrik. Som får mig att tänka på Axels sambo. Jag tänker på Jan, Henrik och Axels sambo. Jag kan inte låta bli. Så det får bli en sådan där dag. Det får gå. Bara acceptera och ta sig igenom det.
Jag tänker på allt vi gått igenom. Alla dagar vi fick tillsammans. De glada, lyckliga stunderna. Och de andra. O ja, de andra stunderna med.
Jag tänker på hur livet var utan dem. Hur livet blev med dem. Och nu. Hur livet är igen.
Jag tänker på dem. Vilka de är och vem de kom att vara för mig. Innan jag visste. Vad de står för. Det jag inte kan få.
Sedan tänker jag på Jans bror och det gör inte saken bättre. Och att han också har en bror. Vill bara blunda och få allt att försvinna. Men jag fortsätter tänka.
Jag tänker på Jan, Henrik och Axels sambo.

2 kommentarer:

Anonym sa...

väldigt mysig text!

LUSSAN sa...

Tack. Hoppas du mår bra. Hur går det med sjalarna?