12 september 2009

Förändring

Det är märkligt hur saker och ting förändras. Utan att vi tänker på det. Årstiderna skiftar ständigt. Med en regelbundenhet så självklar att vi glömmer hur det var. För ett år sedan. Personer som upptog en stor del av livet finns inte mer. Inte ens mobilnumret är kvar. Andra personer har dykt upp. Som ersättning för de försvunna eller för nya behov.

Jag har insett att de flesta jag umgås med för tillfället är människor jag inte visste fanns för ett år sedan. Mina nya kursare har jag knappt känt en halv månad. De andra vännerna tog jag mina första stapplande vänskapssteg med för ungefär exakt ett år sedan. De jag har känt längre än så har antingen flyttat från stan eller fått nya intressen. Eller kanske är det jag som förändrats.

Jag är tacksam för allt jag fått. Förundrad över hur livet förändras. Och hur hjärtat kan expandera. Det finns hopp för framtiden. Men samtidigt kan man undra hur många det egentligen finns plats för där inne.

Livet sorterar ut när jag inte gör det själv.

Inga kommentarer: