12 juli 2016

Ingen kan blunda nu

Du är en bild jag såg, jag var inte alls beredd
En svart rubrik och några rader i en text
En värld någon annanstans
En värld här inom mig

Längs gråa gator, i ett sönderfallet land
På krossad sten och med hjärtat i din hand
Du går med tysta steg och jag, jag går itu
Ingen kan blunda nu

Och dina ögon, jag vet inte vad du sett
med en blick av glas, som någon övergett
Dom gör ett hål i allt, dom river ner en mur
Ingen kan blunda nu

Jag är för liten för att rymma allt du bär
Jag är så vilsen, men jag vill leda dig hem
Jag är en drömmare, jag kunde varit du
Ingen kan blunda nu

Jag kan inte ens ditt namn,
men jag vill ta dig i min famn
Det är samma jord vi lever på
Samma himmel, samma grus
samma mörker, samma ljus
Ingen kan blunda nu

Michael Jeff Johnson

Inga kommentarer: