02 januari 2013

Pockettoppen 2012

Lite försenad kommer sammanfattningen av förra årets mest sålda pocketböcker:

1-3. Hungerspelen-trilogin av Suzanne Collins
De här böckerna har jag varken läst eller sett och kommer troligtvis inte att göra det heller.

4. Änglavakter av Kristina Ohlsson
Jag vill gärna hitta en ny b-r-a deckarserie. Kan det vara denna?

5. Sju jävligt långa dagar av Jonathan Tropper
Den här boken har jag inte ens hört talas om.

6. Eldvittnet av Lars Kepler
Efter den språkliga katastrofen Hypnotisören är Kepler ingen favorit.

7. Cirkeln av Mats Strandberg
Fantasy är inte en av mina favoritgenrer.

8. Lärjungen av Michael Hjorth & Hans Rosenfeldt
Se 5.

9. Askungar av Kristina Ohlsson
Se 4.

10. Helgonet av Carin Gerhardsen
Jag har läst Pepparkakshuset (nr 1 i Hammarbyserien) men är tveksam till om jag vill läsa fler.

Man kan undra vad jag läst under 2012 eftersom jag inte läst en enda från topplistan... 
Vilka har du läst?

Inga kommentarer: