04 juni 2012

När livet gör mig illa - Kristina

Vägarna i livet har lett mig dit jag är
lagt på mina axlar bördan som jag bär
en sönderbruten vinge kan inte flyga hem
Du gjorde mig till någon, nu vet jag inte vem


tyngd av mina sorger, bruten inuti
när ska jag få vara den jag ämnades att bli
en sönderslagen kruka, vem använder väl den?
kan den nånsin lagas och tas i bruk igen?


när livet gör mig illa, vad gör Du i mig då?
vad skapar Du inom mig när ingen tittar på?


livets dunkla vägar bryter mig itu
detta enda vet jag, själens hopp är Du
en sönderbruten männska, vad värde har väl jag?
kan Du ge Din kärlek till någon som är så svag?


ser Du djupet i mitt hjärta, det som ingen annan når?
kan Du hela det som brutis, kan Du läka mina sår?
säg ser Du såret i mitt hjärta, ser Du det som gått itu?
kan Du laga det som brutits


vill jag möta Dig just nu

Inga kommentarer: