19 februari 2012

Ett halvår utan - Timbuktu & Tingsek

Visst kan det vara skönt när det blir vintertid igen 
men när mars i Svea känns som i Sibirien
Borde gjort som björnen som krypt i idé eller smarta fåglar som flygit sydligt
Gått med långfillingarna på i ett halvår, en växthuseffektiviserad kallfront
Nu när hyn har börjat gråna och man fryser in i ådran
Och man börjar känna att solen inte lyst på typ en månad
Ska man försöka hitta någonstans att fly för dyra stålar
För snålblåsten i Skåne, ja den bits så man vill gråta
Jag har spenderat flera timmar än jag vill minnas 
när kroppsdelarna känts som frysta fiskpinnar
För om Golfströmmen plötsligen slutar gå 
krävs det mer Happy Meal för mig att luta på
Till och med en plusgrad känns nästan varmt 
men ändå virar jag min halsduk ett extra varv

Jag vill bort, bort från det mörker som helt impregnerar min själ
Jag måste nog åka bort, jag tror 
Det är samma sak, varje år samma sak, måste jag resa iväg
Jag behöver sol

Än en gång samma sak solen sviker en idag
Än gång samma sak varje år så undrar jag vad jag gör här 
när jag kan åka långt bort från det här, till en annan värld

Inga kommentarer: