17 april 2011

Tidig studietid

Ett sent utdelat grupparbete tvingar mig att gå upp tidigt denna lediga söndag för åka till studentstaden och skriva på uppgiften med min kursare. Jag frågade om det var okej om jag kom runt nio och hon svarade att det gjorde det, förbehållet att hon inte blev uppringd på lördagkvällen (läs: igår) av sina vänner som kanske ville festa med henne. Jag sa inget men tyckte att om jag nu offrade min sovmorgon på vårt grupparbete kunde hon väl ha respekt nog att inte vara ute och slarva kvällen innan.
     Sa jag att min kursare är född 1929?

Måste få göra ett tillägg (21:45).
   Inte hade min kursare varit ute och slagit runt igår kväll, istället hade hon suttit uppe till tio på kvällen med en hemtenta (i en annan kurs). Sen hade hon kommit på att hon inte ätit något sen frukosten vid sex på morgonen. Ja se pensionärer...

Inga kommentarer: