25 december 2010

Utgång

I bilen från en julkonsert idag, med chaufförens Velvet-cd i bilstereon, förstod jag plötsligt (efter alla dessa år) varför folk går ut på juldagskvällen. Det är ungefär så länge man klarar av att vara med familjen. Sen behöver man släppa loss all frustration på dansgolvet, känna att man lever med musiken vibrerande i hela kroppen och få bara vara just där och då. Utan att någon släkting säger till en hur man ska vara, inte säga eller borde se ut... 

Det finns många som har underbara juldagar med familj och släkt också. Jag vet att ni finns. Jag har bara inte upplevt det själv. Inte heller har jag gått ut på juldagen. Men det kanske är en tradition jag skulle börja med. 

2 kommentarer:

lo sa...

Nämen åh, nu förstår jag också plötsligt.

Lovisa sa...

ovanstående kommentar var från mig alltså (min dator var lite för snabb för en gång skull :P)