12 juni 2010

VM dag 2

Bortavinst

För er som känner mig vet ni nog vilken tv-kanal som vann matchen idag. Både vad gäller studioprogram och kommentatorsnack. Jag visste det skulle vara olika men det här var - för att använda en sportklyscha - ren och skär utklassning! Vem orkar mer än sucka över fördelningen av uppgifter i SVT:s studio under Argentina-Nigeria? Jag visste inte att man lät en s.k. expert studera folket på bänken istället för de på plan. Och hellre att kommentatorerna är tysta och låter spelet tala än att de säger saker som "i tanken är han en av de snabbaste spelarna i världen". Är det verkligen tanken som räknas på fotbollsplan? Nej, som jag tidigare lovat mig själv kommer jag hädanefter hålla mig till den enda kanal som ger mig goda upplevelser både under och efter matcherna.

2 kommentarer:

ElinJ sa...

Själv tyckte jag kommentaren om den snabba tanken var klockren! Klart det handlar om att vara snabb i tanken också, det vinner man en massa på =)

LUSSAN sa...

men fråga är hur man mäter vem som är snabbast...