29 juli 2009

När dåtid blir nutid

Jag har samma sommarjobb som jag hade på gymnasiet. Fast på annan ort. Dessutom är det rätt stor skillnad på att bo hela personalen ovanpå köket och att som här komma och gå som på ett vanligt jobb.

Jag läser en bok som utspelar sig där jag bott flera år. Staden som inte riktigt vill släppa taget om mig.

Jag bor i en sommarby som påminner om den sommarstad jag tillbringat många somrar i sedan millenieskiftet. Platsen jag älskar att vara på den här tiden på året.

Jag försöker hålla kvar de vänskaper som skapats det senaste året och tänker på de vänner jag fått till följd av andra sådana år. Vissa känner jag inte längre, andra finns faktiskt kvar.

Jag har en vän som ska flytta till studentstaden jag själv valde bort för några år sedan. Till förmån för den stora staden i väst.

Jag har ett förflutet som ger sig till känna lite extra starkt just nu. Men ska det bestämma fortsättningen för det?

Inga kommentarer: